اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

از آن جا که بقای نسل بشر و دوام جوامع انسانی در گرو بهداشت و سلامت جامعه است، لذا دین اسلام با حرام نمودن خبائث و بدی ها و حلال کردن پاکی ها و پاکیزگی ها، راه رسیدن به این مقصود و هدف را فراهم ساخته است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی تقی زاده درهفته محیط زیست درگفتگو با کمال نیوز  گفت: منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه های جبران ناپذیری هستند که برای صیانت از آنها لازم است فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه نهادینه شود.

 وی اظهار کرد: اقشار مختلف مردم با آگاهی از آثار زیان بار آلودگیهای زیست محیطی و با نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از منابعی چون آب، خاک و هوا در جامعه باید از میزان خسارتهای وارد شده به محیط زیست بکاهند.

امام جمعه دابو ودشت سرآمل  با اشاره به افزایش رو به رشد روند شهرنشینی و توسعه فعالیتهای صنعتی و کشاورزی در جوامع امروزی گفت: طی چند سال آینده در بسیاری از کشورهای جهان مقوله پسماندهای بخش کشاورزی و صنعتی، مسائل محیط زیست انسانی و طبیعی را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

وی بیان داشت : تمامی اقشار مختلف مردم برای کاهش میزان پسماندها و زباله ها شهری، جلوگیری از تخریب و آلوده سازی منابع زیست محیطی باید تلاش بیشتری داشته باشند.

امام جمعه دابو و دشت سر آمل تاکید کرد : انسان برای ادامۀ حیات به اکسیژن نیاز دارد و این نیاز خود را از راه تنفس، از هوای پاک و سالم تأمین می کند، بنابراین استفاده از هوای پاک و سالم یکی از نیازهای ضروری انسان است.


وی اشاره کرد : از سوی دیگر با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی مردم و همچنین به دلیل ضرورت ایجاد کاربری های جدید شهری برای پاسخ گویی به نیازهای روز افزون جمعیت شهری، میزان آلودگی هوا رو به فزونی است و به تدریج شاهد کاهش میزان فضای سبز شهرها و آلودگی محیط زیست هستیم.

وی ادامه داد : از آن جا که بقای نسل بشر و دوام جوامع انسانی در گرو بهداشت و سلامت جامعه است، لذا دین اسلام با حرام نمودن خبائث و بدی ها و حلال کردن پاکی ها و پاکیزگی ها، راه رسیدن به این مقصود و هدف را فراهم ساخته است.

تقی زاده تصریح کرد : مسئلۀ ضرورت حفظ بهداشت محیط یکی از موضوعات بسیار جدی و اساسی امروز جوامع انسانی است. اگر الزام به حفاظت از محیط زیست انسانی، فراگیر نباشد و از طرف آحاد شهروندان، جدی تلقی نشود و کسانی بخواهند محیط زندگی را آلوده سازند و یا زباله ها از راه های صحیح و بهداشتی جمع آوری نشود، زباله ها کانونی برای آلودگی محیط زیست و به خطر افتادن سلامت مردم خواهند بود.

وی اذعان کرد : در سالی که مزین به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی شده است» می‌طلبد در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست که گامی در راستای تحقق نام سال است، اقدامات لازم صورت پذیرد.

امام جمعه دابو ودشت سرآمل با بیان اینکه صیانت از محیط زیست مرد و زن نمی‌شناسد، ادامه داد: اگر به شعار(محیط زیست میراث پدران ما نیست بلکه امانت فرزندان ما در دست ما است) توجه داشته باشیم هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد به طبیعت و محیط زیست آسیب وارد شود.

وی با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی ما تاکید فراوانی بر حفظ محیط زیست دارند، گفت: این آموزه‌های دینی و همچنین مسائل اخلاقی در حوزه محیط زیست وظیفه سنگینی بر دوش ما در رابطه با توجه به منابع طبیعی و محیط زیست گذاشته است.


تقی زاده  با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی افراد امروز ظلم فروانی به طبیعت و منابع طبیعی می‌کنند، عنوان کرد: به‌طور حتم انسان‌ها جواب ستیز با طبیعت و همچنین نادیده گرفتن قوانین و مقررات مربوط به آن‌را خواهند گرفت.

1393/3/18


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:امام جمعه,دشت سر آمل,محیط زیست,اسلام,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.